ERP-leverancier IFS nodigt bedrijven, studenten, innovators en ander belangstellenden uit om deel te nemen aan de eerste editie van de IFS Innovation Award met als thema “ËœVan idee naar zakelijke waarde’. IFS zoekt naar een concept voor het toepassen van technologie op een nieuwe, innovatieve manier die zakelijke waarde oplevert.

De winnaar ontvangt tienduizend euro en krijgt de mogelijkheid om het idee om te zetten in een productprototype. De oplossing wordt in een later stadium mogelijk onderdeel van de ERP-suite IFS Applications. Alastair Sorbie, CEO van IFS, maakt de winnaar op 15 oktober 2012 bekend in Gothenburg (Zweden) tijdens de IFS World Conference.

IFS heeft een lange traditie op het gebied van het inzetten van innovatie om zakelijke waarde te stimuleren. Het bedrijf is al sinds 1983 actief in het benutten van innovatieve technologie voor de ontwikkeling van nieuwe en verbeterde bedrijfsapplicaties voor klanten. IFS zal de winnende inzending laten ontwikkelen door IFS Labs, de eigen denktank voor innovatie en technologie.

“Ik nodig innovators graag uit om hun ideeën met ons te delen“, zegt Sorbie. “De mogelijkheid om een idee in de praktijk te brengen als echt softwareprototype, is hopelijk een stimulans voor creatieve mensen die met een betere inzet van bedrijfssoftware zakelijke waarde willen stimuleren.“

De jury bestaat uit Alastair Sorbie, CEO van IFS, Joe Barkai, Research Vice-President Product Lifecycle Strategies van IDC Manufacturing Insights, Magnus Höij, hoofdredacteur van IDG Internetworld, Cindy Jaudon, President en CEO van IFS Noord- en Zuid-Amerika, Dan Matthews, CTO van IFS en hoofd van IFS Labs, en Thomas Säld, hoofd R&D bij IFS.

“Nu de grenzen tussen commerciële en zakelijke applicaties vervagen, is het duidelijk dat innovatieve ideeën vanuit elke hoek kunnen komen. Dat is het intrigerende aan de IFS Innovation Award en voor mij de reden om plaats te nemen in de jury“, zegt Joe Barkai, Research Vice-President Product Lifecycle Strategies van IDC Manufacturing Insights. “Door de vraag breed uit te zetten, is de bron bijna onuitputtelijk.“

Deelnemers aan de IFS Innovation Award moeten een concept presenteren, dat door het inzetten van nieuwe en innovatieve bedrijfsapplicaties waarde toevoegt binnen de focusgebieden van IFS.
Belangrijke criteria in dit verband zijn:
“¢ originaliteit van de innovatie;
“¢ impact van de innovatie;
“¢ praktische mogelijkheden om innovatie te ontwikkelen;
“¢ mogelijkheid om de voordelen van de innovatie te meten.

“Wij zoeken constant naar intelligente oplossingen die werkprocessen vereenvoudigen. Hoewel het nooit onze ambitie is geweest om nieuwe trends te starten, zoeken we wel continu naar innovatieve manieren om bestaande ideeën te combineren om zo zakelijke waarde te creëren. Wij vragen ons af: “ËœHoe kan deze technologie de gebruiker helpen?’ Als de gebruiker hier niet mee geholpen is, laten we een idee varen. Als er echt potentieel in een idee zit, implementeren we het in ons portfolio“, zegt Dan Matthews, CTO van IFS. “Welke technologie we ook onderzoeken, ze moet altijd gericht zijn op de gebruiker en zorgen voor een productieve en aantrekkelijke werkomgeving.“

Inzendingen moeten voor 1 september 2012 binnen zijn bij IFS via [email protected]>. Op www.ifsworld.com/innovation is meer informatie over de award beschikbaar.

OVER IFS
IFS is een beursgenoteerd bedrijf (OMX STO: IFS) opgericht in 1983. IFS ontwikkelt, levert en implementeert de ERP-suite IFS Applicationsâ„¢. Deze ERP-suite is een complete, op componenten gebaseerde oplossing, gebouwd op SOA-technologie. IFS richt zich op organisaties met flexibele bedrijfsprocessen, waar (een van) de volgende kernprocessen centraal staan: service- & asset-beheer, productie, supply chain of projecten. Het bedrijf werkt voor tweeduizend klanten in bijna zestig landen en heeft 2.700 medewerkers in dienst. IFS behaalde in 2011 een netto-omzet van 295 miljoen euro. Meer informatie is te vinden op www.ifsworld.com.
“¢ Volg ons op Twitter: @ifsworld“¢ Lees de IFS Blogs over technologie, innovatie en creativiteit: http://blogs.ifsworld.comCONTACTINFORMATIE

IFS
Petra Tuitert